måndag 29 mars 2010

Uppgift 7 - Min geografi på nätet

Var ska jag? Hur åker jag dit? Vart ligger skiten? Jag brukar kolla upp adresser och vägbeskrivningar på hitta.se eller eniro oftast. Men jag såg att alla andra redan har nämnt dessa finfina hemsidor. Tråkigt. Annars brukar jag ju också använda mig av sl:s reseplanerare, det måste väl ändå räknas eller? Men du, hör här, jag brukar även leka med programmet google earth! Världens bästa! När jag ska åka på någon turné med bandet så brukar jag kolla upp alla konstiga städer vi ska till och sätta ut "pins" på de platserna, så att jag kan hålla koll lite på var jag ska åka egentligen. Mycket bra program som man kan ladda ner gratis på Internet.

Try it!

2 kommentarer:

  1. Sätter du ut dina pins i ett lager?
    Kan fler än du titta?
    undrar Anne

    SvaraRadera
  2. Neeeh, man sätter bara ut dom. Men det är bara jag som ser mina pins. Man kan sätta ut markeringar som andra ser men det har jag aldrig provat faktiskt.

    SvaraRadera